Prowadzący
psycholog Barbara Pawłowska
pedagog Julita Kmiotek
Certyfikowani trenerzy TUS
- 665 518 365
Założenia ogólne:
- poprawa jakości funkcjonowania społecznego dziecka w środowisku szkolnym,
- zmniejszenie deficytów w zakresie kompetencji społecznych u dzieci przejawiających trudności w życiu społecznym,
- zdobycie umiejętności pozwalających na skuteczne radzenie sobie w życiu.
Główne obszary wsparcia:
- kompetencje społeczne i komunikacyjne,
- emocje,
- poczucie tożsamości i własnej wartości,
- samoocena.
CELE
Kształtowanie umiejętności społecznych u dzieci:
- zwiększenie możliwości poprawnego i twórczego porozumiewania się w różnych sytuacjach z rówieśnikami oraz osobami dorosłymi,
- współdziałanie w grupie podczas zabawy i pracy,
- zdobycie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych i nowych.
Wspomaganie rozwoju osobistego dzieci:
- budowanie pozytywnego obrazu samego siebie,
- kształtowanie poczucia własnej wartości,
- wdrażanie do wyrażania siebie w różnych formach działalności,
- rozbudzenie ciekawości aktywnością słowną.
Wspomaganie rozwoju sfery emocjonalnej:
- zdobywanie umiejętności dostrzegania i wyrażania emocji swoich i rówieśników,
- zdobywanie umiejętności zrównoważonego reagowania w sytuacjach trudnych,
- uczenie się prawidłowych sposobów odreagowywania napięć emocjonalnych.
Program zajęć Trening Umiejętności Społecznych przewiduje naukę podstawowych umiejętności życia społecznego:
- zawieranie i podtrzymywanie znajomości,
- aktywne słuchanie,
- zadawanie pytań,
- mówienie NIE – odmawianie oraz akceptowanie czyjegoś NIE,
- inicjowanie rozmowy, włączanie się i podtrzymywanie rozmowy,
- proszenie o pomoc i pomaganie innym,
- radzenie sobie z emocjami i uczuciami – rozpoznawanie emocji i odpowiednie ich wyrażanie,
- mówienie i przyjmowanie komplementów,
- przestrzeganie prawidłowego zachowania się ucznia w szkole.